Всички осъзнават политическата значимост на новините и финансовия аспект, свързан с отразяването - Расмус Нилсен

Thursday, June 13, 2019 - 13:30

САЩ и Обединеното кралство при онлайн абонамента. В северните държави като Норвегия например, е отчетен 34 процента абонамент за дигитални новини. За останалите по-малки държави, с изключение на САЩ, Обединеното кралство и северните страни, абонаментът за онлайн информационни потоци е силно ограничен. "Смятаме, че победителят към момента се възползва от тази ниша, защото водещите заглавия в глобален план заемат водещи позиции и в националните и местни пазари", заяви Расмус Нилсен. Той добави, че тези компании се конкурират за едни и същи силно образовани потребители. По думите му не всеки ще може да оцелее в тази среда, защото по-малките местни вестникарски издания нямат онлайн успеха на по-големите издания като "Ню Йорк таймс", "Вашингтон пост" или "Ню Йорк джърнъл". Той посочи, че понякога потребителите се абонират и за местен вестник, ако имат абонамент за водещ вестник. Освен това тези потребители тенденциозно се абонират за ползването на услугите на Netflix и Spotify. Там те търсят най-вече видеосъдържание и музика, не непременно информационни новинарски потоци. 

Расмус Нилсен посочи, че 66 процента от анкетираните потребителите използват предимно смарттелефон, за да осъществяват достъп до онлайн съдържание и информационните потоци, а не таблети или лаптопи. Той допълни, че 28 процента от потребителите проверяват новините сутрин именно чрез своя смарттелефон, а 54 процента осъществяват достъп не само до новини, но и до всякакво информационно съдържание. Заради по-голямото използване на смарттелефон се отчита нарастване на използването на новини от podkast или Apple news. Освен този вид окрупняване на новините, в приложенията в смарттелефоните достъпът до новини и информация през последните години е обвързан с ползването на нови по вид апликации. Наблюдава се спад на ползването на Туитър, Фейсбук и Инстаграм. В същото време WhatsApp се използва доста по-широко. Има разлики все пак в различните държави, добави той.

Расмус Нилсен счита, че най-важният начин за селектиране на онлайн новини става чрез специални търсачки, които се развиват постоянно. В Обединеното кралство и САЩ в последните три години се наблюдава ръст при потребителите, които използват усилватели и тонколони за новини в Podcast. Това е платформа, която се използва не само за новини, но и за музика и развлечение. Това представлява нова възможност пред медиите, каза директорът на Института на Reuters за проучване на журналистиката.