Има прераждане на маркетинга в новинарската индустрия (Ърл Уилкинсън, International Media Association)

Thursday, June 13, 2019 - 13:15

София, 13 юни /екип, БТА/
Има прераждане на маркетинга в новинарската индустрия. Това каза Ърл Уилкинсън, изпълнителен директор и управляващ International Media Association (NMA), САЩ, по време на Шестия световен конгрес на информационните агенции, организиран от БТА.

По думите на Уилкинсън маркетингът е комбинация между изкуство и наука. Ние по презумпция мразим маркетинга, но обичаме ниските цени и добрите идеи, добави той. Уилкинсън отбеляза, че се наблюдава процес на преминаване от изкуството на маркетинга към науката на маркетинга.

Той постави въпроса за заключване на съдържанието и коментира, че моделът за заключване на статии, които струват много пари, не е проработил. Няма компания, която е преуспяла от дигитални абонаменти. Затова, според Уилкинсън, на абонатите трябва да се предлага някаква добавена стойност.

"Просто поискайте от хората да ви платят, каза Уилкинсън. Трябва да се опитаме да наложим някаква такса. Години наред ние предоставяме информацията безплатно и затова сега те са ядосани, че искаме да ни плащат".

Ърл Уилкинсън, подобно на други участници в конгреса, посочи, че социалните медии развиват токсично влияние върху аудиторията и че интернет средата все повече се замърсява. Затова, според него, основната тема е как издателите могат да изчистят екосистемата и да я направят по-малко токсична. "Най-важно е доверието, доверието и пак доверието", допълни той и посочи също, че Фейсбук, като механизъм за открития, вече е изправен пред сериозен проблем с доверието, особено след промяната на алгоритъма на социалната мрежа през 2017 г.

По думите на Уилкинсън успехът се дължи на три основни неща - привличане на таланти и тяхното задържане, препозициониране на човешките ресурси и култура на постоянно учене. В дигиталната сфера нещата се свеждат не до това да бъдеш добър, а уникален, обобщи той.